Michael Jackson's poor image discouraged concert sponsors: court witness

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. two4mj
        Top   -1
     
    .

    User deleted


    Michael Jackson's poor image discouraged concert sponsors: court witness


    Michael Jackson's dismal public image in his final years meant his final concert series had no sponsors, despite record advance ticket sales for the 50 planned shows, a witness said Monday.



    LOS ANGELES, California: Michael Jackson's dismal public image in his final years meant his final concert series had no sponsors, despite record advance ticket sales for the 50 planned shows, a witness said Monday.

    The testimony of Eric Briggs, of FTI Consulting, opened the 14th week of the Jackson family's lawsuit against concert promoters AEG Live.

    The King of Pop's mother, Katherine, and his children, are suing AEG for negligence, blaming the company for causing his death in 2009.

    They accused AEG Live of pushing Jackson too hard as he rehearsed in Los Angeles for the "This is It" comeback concert series in London and of negligently hiring doctor Conrad Murray to look after him.

    Murray was convicted of involuntary manslaughter in 2011 over Jackson's June 25, 2009 death from an overdose of the surgical anesthetic propofol, administered to help the 50-year-old singer with chronic insomnia.

    They are demanding $1.5 billion in damages -- the amount their expert estimates Jackson would have earned from the concert and a worldwide tour if he had lived.

    But Briggs, a defence witness, argued against this estimate Monday at the Los Angeles Superior Court.

    He emphasized that the pop icon's image had deteriorated greatly in the years leading up to his death on June 25, 2009 -- so much so that no company agreed to sponsor his final tour -- even though the 50 London shows sold out within hours.

    "Brand companies appreciate artists can be great performers, but that doesn't mean they want to put their names next to the performers," Briggs said.

    According to him, Jackson's image rebounded somewhat in the 1990s, but it plummeted again in 2003 for several reasons, most notably the accusations he molested young boys.

    For big-name labels, Jackson was a risk, because new scandals could emerge without warning, Briggs explained, and "brands are looking for predictability."


    TRADUZIONE:


    Scarsa immagine di Michael Jackson scoraggiato sponsor del concerto: testimone della Corte


    Triste immagine pubblica di Michael Jackson nei suoi ultimi anni significava che sua serie concerto finale non avuto nessun sponsor, nonostante record prevendita biglietti per gli spettacoli previsti 50, un testimone ha detto lunedì.


    LOS ANGELES, California: Triste immagine pubblica di Michael Jackson negli ultimi anni significava sua serie concerto finale non avuto nessun sponsor, nonostante record prevendita biglietti per gli spettacoli previsti 50, un testimone ha detto lunedì.

    La testimonianza di Eric Briggs, FTI Consulting, ha aperto la 14 ° settimana di querela della famiglia Jackson contro promotori concerto AEG Live.

    Madre del re del Pop, Katherine e i suoi figli, sono citare AEG per negligenza, incolpando la società provocando la sua morte nel 2009.

    Sono accusati di AEG Live di spingere Jackson troppo duro come raccontò a Los Angeles per il "This is It" rimonta serie di concerti a Londra e di assumere per negligenza medico Conrad Murray per prendersi cura di lui.

    Murray fu condannato per omicidio involontario nel 2011 sulla morte di Jackson 25 giugno 2009 da un sovradosaggio del propofol anestetico chirurgico, somministrato per aiutare il 50-anno-vecchio cantante con insonnia cronica.

    Sono impegnative $1,5 miliardi di danni - l'importo loro esperto stima che Jackson avrebbe guadagnato da concerto e un tour in tutto il mondo se fosse vissuto.

    Ma Briggs, un testimone della difesa, ha sostenuto contro questa stima lunedì presso la Corte superiore di Los Angeles.

    Egli ha sottolineato che immagine dell'icona pop era peggiorata notevolmente negli anni precedenti alla sua morte avvenuta il 25 giugno 2009 - tanto che nessuna azienda ha accettato di sponsorizzare il suo tour finale - anche se il 50 Londra Mostra sold out entro le ore.

    "Aziende di marca apprezzano gli artisti possono essere grandi interpreti, ma questo non significa che vogliono mettere i loro nomi accanto a interpreti," Briggs ha detto.

    Secondo lui, immagine di Jackson ha rimbalzato un po' negli anni novanta, ma crollò nuovamente nel 2003 per diversi motivi, in particolare le accuse che ha molestato giovani ragazzi.

    Per le grandi etichette, Jackson è stato un rischio, perché nuovi scandali potrebbero emergere senza avvertimento, Briggs ha spiegato, e "marchi sono alla ricerca di prevedibilità".


    http://www.channelnewsasia.com/news/entert...oor/760440.html

     
    Top
    .
0 replies since 30/7/2013, 07:29   47 views
  Share  
.